Musik blog

tirsdag den 28. oktober 2008

Den Sorte Skole


Ved ikke helt hvorfor jeg aldrig før har taget mig sammen til rigtigt at lytte til Den Sorte Skole. Men jeg var lidt tilfældigt til en koncert med Ibrahim Electric i lørdags, og Den Sorte Skole spillede bagefter, så dem måtte jeg jo hellere se. Og hvilken koncert!, det er tre dj's der leger med 6 pladespillerer. Det var en ren musikrejse gennem: Tim Burton's "The Nightmare Before Christmas", Skousen & Ingemann, Dubstep med Various Production, Blue Foundation, danske børne plader og indiske rytmer. Alt sammen med et Hip-Hip beat fokus. Det var svært ikke at hoppe som en teenage hiphopper der høre Run-D.M.C.'s "Down With The King" for første gang.
Så efter den koncert blev jeg jo nød til at høre mere til dem, og det var nemt, på deres hjemmeside kan man hente begge deres albums Lektion #1 og #2, gratis, så nu kan jeg også hoppe derhjemme.

Ingen kommentarer: