Musik blog

fredag den 29. februar 2008

Last.fm


Jeg bliver lige nød til at skrive lidt om Last.fm. Last.fm er en musik community website.
Man starter med at oprette en profil på sitet, så sætter sit musik afspiller program op at at scrobble, som det kaldes. Det kræver du installere et program på din computer. Det gør at information om hvilken nummere du høre, sendes til din Last.fm profil. Last.fm generere nu hver uge charts over hvad du høre. Disse charts bruges til at anbefale musik til dig, og gøre dig opmærksom på andre brugere, der høre det samme musik som dig. Du har mulighed for at høre rigtig meget musik direkte på sitet. Jeg har opdaget rigtigt meget ny musik på den måde.
Her til venstre kan man se et udsnit af min ugentlige chart. Desuden kan du afspille nummere fra min playliste, som jeg har sammensat på Last.fm.

PS. Illustrationen til dette inlæg er mine top albums, lavet med Automated Last.fm Signature Images.

Ingen kommentarer: